Op een website je telefoonnummer achterlaten om gelijk teruggebeld te worden. Via de click-to-callback functionaliteit is dit mogelijk.

Volgens aanbieder buttontel worden met de click-to-callback forse verbeteringen geboekt:

  • Afname van 25% van het aantal bezoekers dat je website bezoekt en verder niet in contact treed;
  • Verbetering van de verkoop conversie met 35%.

Forrester Reseach deed een onderzoek naar click-to-callback en is positief.

De technologie is relatief simpel te gebruiken en goedkoop om te implementeren. Bob Chatham van Forrester noemt click-to-callback een brug die de cross-channel kloof dicht.

Alles staat of valt echter met de telefonist die opneemt. Hun mate van inhoudelijke kennis en communicatieve vaardigheden is uiteindbepalend om de beller te converteren tot klant.

Click-to-callback lijkt een positieve invloed te hebben op de gebruikerservaring. Toch is het nog lang geen gemeengoed. Komt dit omdat het nog relatief onbekend is? Omdat ondernemers de meerwaarde er niet van in zien? Of is personele bezetting het grote probleem, je moet immers wel beschikking hebben over een goede telefonist.

Heeft iemand praktijkervaringen met click-to-callback? Ik ben benieuwd naar reacties.

Be Sociable, Share!