Dat terugkerende bezoekers van belang zijn zal niemand onder stoelen of banken weten. Dankzij recent onderzoek van Websidestory weten we nu ook precies hoeveel belangrijker ze zijn.

De kans dat een terugkerende bezoeker iets koopt is acht maal zo groot dan die van een nieuwe bezoeker. De onderzoekers meetten over de eerste drie maanden van 2006 de conversieratio van enkele e-commerce websites:

  • Conversieratio: terugkerende bezoekers 12,61 procent;
  • Conversieratio: nieuwe bezoekers 1,55 procent.

Deze cijfers tonen aan dat het opbouwen van online klantloyaliteit van groot belang is. Het leveren van een positieve gebruikerservaring is een noodzakelijke voorwaarde voor succes.

Het belang van de terugkerende bezoekers in de computer en elektronica branche is nog groter. De kans dat een terugkerende bezoeker hier iets koopt is maar liefst zestien maal zo groot. De conversieratio van een terugkerende bezoekers is hier 23,12 procent en van een nieuwe bezoeker slechts 1,49 procent. In de

In de kledingbranche zijn de verschillen echter kleiner. Conversieratio van terugkerende bezoekers is hier 7,56% en die van nieuwe bezoekers 1,37 procent. Dit is op zich goed te verklaren omdat kleding vaak een impulsaankoop.

Bron: New Online Visitors Less Likely to Purchase Than Repeat Ones, Says WebSideStory

Be Sociable, Share!