De Overtuigingsprincipes van Robert Cialdini zijn hot en door veel marketeers inmiddels gelezen.
Ook de marketeers van de Telegraaf lijken hun toevlucht te hebben genomen tot Cialdini’s overtuigingsprincipes. Zo maken ze slim gebruik van het overtuigingsprincipe sociale validatie. Onder het logo viel met laatst namelijk de zin ‘dagelijks meer dan 2 miljoen lezers!’ op. “Als zoveel mensen het lezen dan moet het wel goed”. Het zal de humanistische bezoeker zeker aanspreken. Wil je meer weten over verschillende soorten bezoekers lees dan ook Van personas naar de start van een succesvol interactieontwerp van mijn collega Raymond Klompsma.
Ik ben benieuwd of het toepassen van overtuigingsprincipes voldoende is voor de traditionele krant om zo een weerwoord te bieden aan online nieuwsconsumptie. Misschien doen ze er ook goed aan om eens goed te luisteren naar het verhaal van Jacek Utko die met Design Thinking een aantal kranten nieuw leven inblies.
Nog geen reacties op "Social proof op voorpagina Telegraaf"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen