In Augustus 2004 interviewde James Maguire usability goeroe Bruce Tognazzini. De vraag: Hoe kan je meer verkopen via je website? stond in het interview centraal. Tognazzini spreekt over invoer van persoonlijke gegevens, goede zoekfuncties, bevestigings-emails, bewaren van winkelwagen gegevens en goed gebruik van afbeeldingen
Tot slot geeft Tognazzini nog een toekomstvisie.
The Future: Universal One Click
To really move online retailing forward, what merchants need is one-click purchasing technology, Tognazzini said.
What he envisions is a one-click method that works by allowing participating shoppers to store their information in a secure location. Then that single click would simultaneously be a “yes” to the purchase and provide one-time permission to access their credit card number. The end result would be a quick and efficient e-commerce sale.
Leuk dat de eerste one-click shops als zijn gelanceerd, zie bijvoorbeeld: MPC Capitals shop
2 reacties op "De toekomstvisie van Bruce Tognazzini"
Was het one-click concept niet al gepatenteerd door Amazon? Daar kun je al enkele jaren met één klik je volledige bestelling afhandelen. (En eventueel een two-click voor een tweede artikel.)
Ja dat klopt, er is nogal wat te doen geweest om de patentering op dat concept zie [url=http://www.gnu.org/philosophy/amazon.html](Formerly) Boycott Amazon![/url].
Maar het one-click concept gaat volgens mij meer om het in een keer plaatsen van een bestelling. De Ajax shops zitten toch nog iets anders in elkaar denk ik
@Stefan. Als ik kijk naar het cursieve citaat in het artikel dan is het wel ongeveer het Amazon-concept.
Inmiddels heb ik het hele artikel half gelezen. Ik zie nog wel wat valkuilen.
[i]”When creating the box for customers to enter their credit cards, make sure the entered number shows up as four separate groups, just like the credit card number itself is displayed. This helps shoppers check their entry.”[/i]
American Express heeft een andere cijferindeling 🙂
Het one-click principe (zoals Amazon) lijkt me gevaarlijk in combinatie met een zichzelf opslaande winkelwagen. Voor je het weet heb jij of een huisgenoot je complete verlanglijst besteld.
Ik geeft toe, het gaat meer om het principe dan om de uitwerking maar het geeft wel aan dat er genoeg haken en ogen zijn.
Ik koop zelf regelmatig spullen op Internet, Amazon is dan ook geen vreemde voor mij. Amazon is groot, bekend en heeft daarbij voor mij persoonlijk, maar ook in het algemeen een betrouwbare uitstraling.
Toch vind ik het prettig om een goed overzicht te zien voordat ik definitief bestel, vooral bij winkels minder bekend dan Amazon.
Voor veel mensen is juist het “vertrouwen” om te kopen op internet een van de grootste drempels. Volgens mij is een extra klik dan geen probleem, want naast de “one click” bestel knop staat vast ook een annuleer knop. Daar moet in ieder geval niet op worden geklikt, toch?
Om nog terug te komen op het one-click principe.
Uit: [url=http://www.businessweek.com/magazine/content/05_39/b3952414.htm]Ajax: How To Weave A Faster Web[/url]
“Future possibilities are intriguing, too. Even with Amazon’s patented “one-click” buying, you have to click on multiple pages to view a book, read reviews, get to the checkout page and shopping cart. Garrett suggests Ajax might allow all that to be done on one page. It doesn’t get any speedier than that.”
De Itunes store van Apple werk zolang ik er bestel ook op deze manier. Eénmalig stel je een profiel in met al je gegevens (inclusief creditcard) en het bestellen van een CD kan door simpelweg te klikken op ‘bestel’ en vervolgens op ‘ja’.
Gewoon zoals je het wilt! Geen poespas, muziek!
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen