Daniel Markus van Clickvalue schrijft op Marketingfacts over een nieuwe KPI de Engagement Metric.

De Engagement Metric of betrokkenheid index verschaft inzicht in de betrokkenheid van bezoekers bij een website.

De betrokkenheid index is samengesteld uit de volgende kengetallen:

  • Click-Depth Index: Het percentage bezoeken met meer dan (N=5) bekeken pagina’s;
  • Recency Index: Het percentage bezoeken sinds (N=1) weken geleden;
  • Duration Index: Het percentage bezoeken van meer dan (N=3) minuten;
  • Brand Index: Het percentage bezoeken dat ook echt op zoek is in een zoekmachine naar de betreffende website; zoekopdrachten op merknaam, productnamen of personen;
  • Blog Index: Ratio van bezoeken waarin specifieke content gelezen naast normale content;
  • Conversion Index: hoe groot is het percentage dat ook bestelt / registreert / converteert.

Uiteraard heb ik gelijk de betrokkenheid index berekend voor de Concept7 website. Ik kom uit op 30,5%.

Bron: Eric Peterson creëert moeder aller Web Analytics KPI’s

Be Sociable, Share!