Een slimme strategie in economisch mindere tijde is focus op extreme klanttevredenheid. Je wilt voorkomen dat je bestaande weglopen. Sterker nog eigenlijk moet je zorgen dat het bestedingsbedrag per klant verhoogt.
Volgens Liesbeth Longueville, coƶrdinator van Flanders InShape kan dat door te investeren in gebruiksvriendelijkheid. Ze stelt daarom voor dat vlaanderen inzet op het verhogen van de usability van producten om de economie uit de crisis te halen.
Investeren in een betere gebruikersbeleving is relatief goedkoop en levert snel rendement op.
Michael D`Hoore, verbonden aan Philips in Leuven, signaleert dat zijn klanten de afgelopen twee jaar meer geld stoppen in gebruiksgemak. Dat verhoogt de klantentrouw en verlaagt de kosten voor de helpdesk.
Bron: Vlaanderen moet inzetten op gebruiksvriendelijkheid van producten
Nog geen reacties op "Vlaanderen zet in op usability om economische crisis het hoofd te bieden."
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen