Wachten op bezoekers
Na de nodige uren en euro’s is hij klaar, je eigen website. Nu is het wachten op de bezoekers. Want dat is toch waar het om gaat, dat mensen zien wat je te bieden hebt. Je wilt je product aan de man brengen. Of dat nu informatie over je studentenvereniging is, je diensten als tuinman of een uitgebreid assortiment aan gordijnstoffen. Als de klant niet binnenkomt, kun je hem niks verkopen. Dat is marketing; het bij elkaar brengen van producenten of diensten en klanten.
Aandacht trekken
Het marketing model AIDA leert ons dat de eerste stap van een reclame-uiting Aandacht Trekken is. Uit onderzoek blijkt dat je daar online zo’n 8 seconden de tijd voor hebt. Net als de krantenlezer laat de sitesurfer zijn ogen over de pagina glijden op zoek naar iets dat zijn aandacht waard is. Net als zoekmachines scant hij de koppen en eerste alinea’s om te zien of er iets voor hem bij zit.
Bedenk wat de bezoeker wil
De zin Welkom op onze site. Wij waarderen het zeer dat u de tijd neemt om een kijkje te nemen in ons bedrijf gaat het niet voor hem doen. Er staat niks belangwekkends in de zin, niks dat zijn aandacht zal trekken. Let maar eens op hoe vaak je zelf de welkomstboodschap van overslaat. Je wilt weten wat de site jou te bieden heeft, niet wanneer het bedrijf fuseerde of verhuisde. Bedenk wat je bezoeker wil en begin daarmee. Begin met het belangrijkste.
Nog geen reacties op "Het belangrijkste eerst"
“Uit onderzoek blijkt dat je daar online zo’n 8 minuten de tijd voor hebt.”
ahum…..8 seconden.
Dank voor je oplettende reactie! Je hebt helemaal gelijk, je hebt maar 8 seconden de tijd. Je bezoeker scant de koppen en eerste paragrafen van een tekst en besluit in 8 seconden of het de moeite waard is om verder te lezen. Je moet dus goed beginnen 🙂
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen