0,7 seconden is de tijd die mensen nemen om te beoordelen of een zoekmachine resultaat relevant genoeg lijkt om op te klikken, blijkt uit een eye-tracking studie van MarketingSherpa

Mensen kunnen in die tijd nooit de tekst lezen die er staat. Ookal zijn het maar 20 woorden. Gelukkig geven ze ook nog aan welke factoren van belang zijn om toch te scoren in die 0,7 seconden.

  • Vetgedrukte tekst (dus: de keywords waarop geadverteerd wordt, opnemen in de tekst);
  • Woorden en hoofdletters in de zichtbare URL
  • Prijzen in de tekst. Als een bedrijf het aandurft om een prijs in de advertentie te zetten, zal het wel een goede deal zijn.
  • Telefoonnummer in de tekst.
  • In telegramstijl schrijven i.p.v. volzinnen

Samenvattend: om die klik binnen te halen moet je het zoekmachine resultaat dikgedrukt presenteren, in je URL gebruiken, met een hoofdletters, zonder lidwoorden met een telefoonnummer en de prijs. Of is dat wat overdreven? vraagt Ruben Timmerman zich af

Met een eye-track studie kan je perfect het gedrag van gebruikers analyseren. Het geven van advies hoe het dan anders moet is natuurlijk weer heel wat anders. Dit zou je later weer moet verifiëren door middel van hetzelfde onderzoek. Pas dan weet je advies het gewenste resultaat heeft gehad. Daarvan lees ik in het artikel van MarketingSherpa niets terug.

Bron: Zoekmachine marketeers: U heeft 0,7 seconden

Be Sociable, Share!