De ene website spreekt ons wel aan en de andere niet. Onderzoek van Gitte Lindgaard van de Carleton Universiteit In Ottawa toont aan we in minder dan 50 milliseconden ons oordeel vormen.

Als dit eerste oordeel positief is zijn we eerder geneigd het totaal ook positief te beoordelen en kleine foutjes blijven dan onopgemerkt. Is ons eerste oordeel echter negatief dan maken we de kleine foutjes extra groot. Dit doen we omdat we onze keuzes graag bevestigd zien. Ons eerste oordeel was negatief. Dankzij dat kleine foutje kunnen we tegen onszelf zeggen. Zie je wel ik had gelijk.

Hoe zorgen we nu dat we een prima eerste indruk achter laten? Volgens Marc Caudron van het Londonse webdesignbureau Pod1 moeten we voorzichting zijn met de hoeveelheid afbeeldingen. We moeten af van het idee zoveel mogelijk informatie op de homepage te presenteren. Het gaat erom onze boodschap op de snelste en meeste eenvoudige manier over te brengen.

Een goede eerste indruk kan uiteindelijk het verschil zijn tussen wel of geen verkoop

Bron: Web users judge sites in the blink of an eye

Be Sociable, Share!