In de strijd om de consument worden nieuwe produkten met steeds meer technologie voorzien. De eerste mobiele telefoon was er nog om te bellen, tegenwoordig maken we er foto’s mee, spelen er games op of gebruiken het als radio, sommigen zijn zelfs voorzien van een digitaal kompas, decibel meter of aaisensor.

Veel bedrijven kunnen meer aanbieden dan wat de klant wil. Omdat ze vaak niet zeker zijn wat de klant nu precies wil voegen daarom maar zo veel mogelijk toe. Voor ieder wat wils. Als je echter alles voor iedereen wilt zijn ben je uiteindelijk niets voor niemand. De trends zou dus niet moeten zijn naar meer complexititeit maar naar meer eenvoud.

Met de ipod kun je muziek afspelen en dat op een eenvoudige en superieure manier. De kracht zit hem in de eenvoud van het ontwerp en is mede de verklaring voor het grote succes. Veel homepages lijken wel ontworpen met dezelfde drang naar complexititeit. Het is een perfecte afspiegeling van de organisatie maar speelt niet in op de behoeften van de bezoeker. De homepage wordt vaak opgezet rondom de aanwezige informatie binnen een bedrijf. Alle producten en diensten worden op de homepage geplaatst met het gevolg dat de klant niet meer kan vinden wat hij zoekt of geen keuze meer kan maken.

Bron: “What the heck is this button for?”

Be Sociable, Share!