Kantoormedewerkers verspillen gemiddeld een maand per jaar om uit te zoeken ze hun computers moeten gebruiken. Ongeveer 17 procent geeft zelfs aan regelmatig te worstelen om simpele taken gedaan te krijgen.
Professor Christoper Johnson van de universiteit van Glasgow geeft aan dat werkgevers steeds meer eisen van hun werknemers. De technologie wordt dan wel steeds gebruiksvriendelijker. De hoeveelheid verschillende programmas waarmee gewerkt wordt neemt ook sterk toe. Hierdoor ervaren toch nog veel mensen problemen met het uitvoeren van simpele taken.
Een onderzoek onder 500 werknemers en 300 werkgevers geeft aan dat werknemer 10% van hun tijd gefrustreerd zijn tijdens het werken met nieuwe technologie. 32% van de werknemers geeft aan geen training te hebben gehad.
Volgens Johson moet training eigenlijk overbodig zijn. Technologie moet zo gemakkelijk en toegankelijk dat werknemers er gelijk mee kunnen werken.
Nog geen reacties op "Eén maand per jaar verspilling dankzij ongebruiksvriendelijke technologie"
Volgens mij kun je beter eerst kijken of een programma regelmatig of zelden gebruikt wordt. Afhankelijk hiervan krijg je een stijle of stompe leercurve. Dit is weer van belang voor de uiteindelijke effectiviteit en efficiency van het programma. Iemand die dagelijks photoshop gebruikt bijvoorbeeld. Heeft behoefte aan veel extra mogelijkheden, die wil sneltoetsen leren en vooral alles kunnen aanpassen. Iemand die alleen maar zijn vakantiefotos eens per jaar wil resizen heeft een veel simplere versie nodig.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen