Silverpop onderzocht e-mail van 357 bedrijven. 71% van de bedrijven verzend regelmatig e-mail nieuwsbrieven (in 2002 was dit nog 30%). In 40% van de gevallen worden er in de ontvangen nieuwsbrief echter geen afbeeldingen getoond.
E-mail programma’s en spam filter zijn hiervoor aan te wijzen als de grootste oorzaak. Iedereen die een opgemaakte nieuwsbrief verstuurd moet zich dus realiseren dat deze bij 4 van de 10 ontvangers niet goed aankomt.
Een aantal tips om dit te verbeteren.
- Zorg voor een alternatieve tekstversie;
- Zorg dat de nieuwsbrief werkt ook als er geen afbeeldingen worden getoond;
- Voeg een link toe naar de internetversie van de nieuwsbrief;
- Vraag of de ontvanger je wilt toevoegen aan zijn of haar adresboek.
Bron: E-Mail Arrives “Broken”
Nog geen reacties op "E-mail komt in 40% van de gevallen niet goed aan"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen