Veel e-mail marketeers behandelen e-mail nog steeds als traditionele print campagnes. Dit concludeert Silverpop nadat ze de e-mail campagnes van 175 grote retailers onderzocht.
- minder dan 5% personaliseert e-mails;
- 27% had geen call-to-action (neem contact op, bestel dit produkt bv);
- 25% bevatte een speciale aanbieding of kortingsactie;
- 20% probeerde mensen te verleiden iets te kopen voor een speciale gelegenheid.
De frequentie van het sturen van de e-mail kende sterke verschillen. Van 1 tot 21 berichten per maand. Dat laatste is vaak iets te veel van het goede, voor een retailer werkte het echter goed.
De e-mails moeten zo’n hoge toegevoegde waarde hebben dat de klant uitkijkt naar het volgende bericht. Indien dit het geval is werk je aan een sterke relatie.
3 reacties op "Mogelijkheden e-mail niet optimaal benut"
Leuk dat dit bericht er op staat. Ik kreeg gisteren namelijk een email van [url=http://www.amazon.co.uk]Amazon.co.uk[/url] waarin mij werd verteld dat het tweede boek van [url=http://www.stevekrug.com]Steve Krug[/url] binnenkort uitkomt. Waarschijnlijk voor mij zeer interessant aangezien ik ook andere boeken in dit genre had besteld.
Fantastisch dit soort zaken! Dit moet bevordelijk zijn voor de verkoop!
Ik zal het hele bericht eens posten:
Dear Amazon.co.uk Customer,
We’ve noticed that customers who have purchased Homepage Usability: 50 Websites Deconstructed by Jakob Nielsen have also ordered Don’t Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability by Steve Krug. For this reason, you might like to know that this book will be released soon. You can pre-order your copy for just GBP 18.19 ( 30% off the RRP) by following the link below.
Don’t Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability
by Steve Krug
List Price: £25.99
Our Price: £18.19
You Save: £7.80(30%)
Release Date: September 30, 2005
Amazon.co.uk Review
Usability design is one of the most important though often least attractive tasks for a Web developer. In Don’t Make Me Think, author Steve Krug lightens up the subject with good humour and excellent to-the-point examples.
The title of the book is its chief personal design premise. All of the tips, techniques and examples presented within it revolve around users being able to surf merrily through a well-designed site with minimal cognitive strain. Readers will quickly come to agree with many of the book’s assumptions. For example, “We don’t read pages–we scan them” and, “We don’t figure out how things work–we muddle through”. Getting to grips with such hard facts sets the stage for Web design that then produces top-notch sites.
Using an… Read more
Designing Web Usability: The Practice of Simplicity
by Jakob Nielsen
Web Redesign: Workflow That Works
by Kelly Goto, Emily Cotler
Homepage Usability: 50 Websites Deconstructed
by Jakob Nielsen, Marie Tahir
See more in Computers & Internet
New For You
Sincerely,
Editor
Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk
——————————————————————————–
Amazon.co.uk offers a range of mailing-list and alert-subscription choices. You can choose just how much (or little) we communicate with you by tailoring your preferences on the Customer Communication Preferences page.
Prices exclude postage and packaging. Offers available for a limited time only and subject to availability. Products may change from time to time. Information correct at time of sending. Discounts and savings, unless indicated otherwise, refer to savings on RRP for books, DVDs, videos, software and PC and video games, and on our previous prices for electronics, home and garden products, music and toys.
Delivery restrictions apply to Software, PC & Video Games, Travel, Toys & Kids!, Gifts, Kitchen & Home and Electronics & Photo products. To find out more about the Amazon.co.uk Delivery Restrictions policy, click here.
Free Super Saver Delivery subject to terms and conditions. Click here for more details.
Amazon is op vele vlakken een inspirerend voorbeeld.
Erg interessant in dit verband is het [url=http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html]Longtail concept[/url].
In dit concept richten retailers zich niet alleen op de 20% top-sellers maar op de 80% niche-produkten.
Eduard de Wilde schreef op [url=http://www.brickmeetsbyte.com/index.php/search/results/b2c37348c6a7e3e3910db97a7d30b63d/]Brickmeetsbyte[/url]ook een aantal interessante post over het longtail concept
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen