Met de komst van RSS is e-mailmarketing dood verklaart. Nooit meer Spam! Verklaren de vele visionairs.
Deze redenatie is echter wat te kort door de bocht.
Volgens Forrester openen gemiddeld genomen 33% van de ontvangers een e-mail nieuwsbrief (9% vraag om te worden verwijdert van de nieuwsbrief). De doorklikratio is 11% en de conversieratio 4,3%.
4,3 procent meer verkoop met weinig inspanning. Misschien komt de doodverklaring toch iets te vroeg.
Nog geen reacties op "Doodverklaring e-mailmarketing te voorbarig"
Het aanmelden voor een nieuwsbrief is vaak makkelijker en gaat minder bewust dan het aanmelden voor een RSS-feed. Soms is het niet weghalen van een vinkje al genoeg.
Het uitschrijven is bij een nieuwsbrief vaak juist weer minder makkelijk en minder direct.
Ook de inhoud is vaak verschillend. Ik zou me niet snel aanmelden voor een feed die de content heeft van een gemiddelde (marketing) nieuwsbrief. Ik vind beide media daarom maar slecht te vergelijken.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen