Des te meer training nodig is om een produkt te begrijpen des te slechter de software.
Natuurlijk is dat niet altijd waar. Voor sommige software is er nu eenmaal een hogere leercurve. Toch kunnen we wel stellen dat hoe meer gebruikersvriendelijk een applicatie is hoe minder training vereist is.
Het leren van een programmeertaal vereist veel tijd en inzet, we kunnen zeggen dat de leercurve hoog is. Misschien vinden we hierin wel een verklaring dat ontwikkelaars vaak zo ver van de problemen van de gebruiker af staan. Zij verwachten dat deze ook maar zo veel inzet moet tonen zoals zij ook hebben gedaan. De technologie moet niet gebruiksvriendelijker maar de mens moet technologievriendelijker!
De gemiddelde gebruiker zit echter niet te wachten op training. Die wil gewoon zijn probleem hebben opgelost en dit het liefst zo snel en gemakkelijk mogelijk.
Nog geen reacties op "Training staat gelijk aan slechte software"
Bij voetbal leidt training tot hogere prestaties.
Dit is een beetje het dilemma. Zodra je bepaalde software goed kent en minder tussenstappen nodig hebt om er mee te werken (ctrl-b i.p.v. Opmaak -> Lettertype -> Vet -> Ok) kun je er sneller en efficiënter mee werken.
Dat nodigt dus uit om software te maken die meteen de training verzorgt. In de afgelopen week is dat hier gelukkig al vaak voorbij gekomen (psychologie, taakgeoriënteerd etc.)
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen