Deze menselijke factor is van grote invloed op de aankoopbeslissingen van mensen. Waar nu veel mensen de winkelwagentjes verlaten kan via een chatoptie de laatste twijfel van de klant worden weggenomen. Websites die gebruik maken van deze livehulp laten stijgingen zien in het conversieratio van soms wel meer dan 300%.
Maar wat als je nu 100.000 bezoekers per dag hebt? Je kunt deze onmogelijk allemaal persoonlijk te woord staan. Je hebt dus een soort regels nodig. Bijvoorbeeld iedereen die langer dan vijf minuten op onze website is biedt ik een livehulp aan. Dan rijst de vraag maar waarom vijf minuten? en niet vier of zes? De regels zijn gebaseerd op giswerk.
Analyse van onze websitestatistieken zorgt dat er aan dat gissen een einde komt. Allles wat we maar kunnen meten gaan we meten. Op willekeurige volgorde bieden we onze bezoekers een chat aan. Na dit een langere periode gedaan te hebben kunnen we patronen ontdekken en zijn we in staat het gedrag van de bezoeker beter te voorspellen en livehulp op een juist moment aan te bieden.
Bron: E-Commerce, Human Touch
Nog geen reacties op "Statistieken als basis voor livehulp"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen