In een artikel van Kim Krause Berg van Cre8 wordt een reactie gequote die ik jullie niet wilde onthouden:[>
“The visitor gets blamed for not being as clever or having the same needs as the designers. Yikes, what arrogance, this “I’m the center of YOUR universe” attitude on their part.”
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Nog geen reacties op "Wiens schuld is het wanneer mensen verdwalen op je site?"
Soms is het de schuld van de ontwerper die een slecht design heeft gemaakt, soms is het de onervarenheid van de gebruiker die bepaalde standaarden (bv icoon winkelwagentje of label home) niet begrijpt.
Veel ontwerpers moeten zich beseffen dat er werkelijk niemand op hun zit te wachten. Het is de klant wiens gunst bedrijven willen. Logisch gevolg is dus dat de klant ALTIJD gelijk heeft.
Een voordeel voor veel ontwerpers is dat bezoekers vaak van zichzelf vinden dat ze ‘dom’ zijn en misschien toch blijven zoeken.
Uiteindelijk zal de bezoeker toch zoeken naar de prettigste website dus kun je die maar beter maken.
Nu kun je de gunst van de klant eventueel nog krijgen door bijvoorbeeld erg goedkoop te zijn (ook prettig.)
@ Tobi: Het valt inderdaad op dat mensen vaak denken dat ze zelf ‘dom’ zijn of iets fout doen.
@ Stefan: ik zit wel op ontwerpers te wachten die denken vanuit de gebruiker en gebruikers vragen om hun mening!
Het valt mij tijdens het ‘meekijken’ met onervaren gebruikers ook op dat ze zichzelf als “dom” beschouwen. Uiteindelijk zouden de websites de ze bezoeker juist voor hun ingericht zijn en zijn zij niet per definitie dom, juist niet.
Hoelang zou het nog duren tot de ‘vaders die zelden winkelen of internetten’ dezelfde (hoge) eisen hebben bij de AH en Albert.nl ??
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen