Op merkentrouw hoef je op internet niet te rekenen. Negen op de tien mensen surft linea recta door naar de concurrent wanneer het laden van een site meer dan 30 seconden duurt.
De cijfers blijken uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van een Britse internetprovider, waarvoor 2000 consumenten werden ondervraagd. Hoewel de helft van hen beweerde trouw te zijn aan een online merk, bleek in de praktijk vrijwel iedereen bij de concurrent te kijken wanneer een site er bij het laden te lang over deed.
Volgens CEO Mike Tobin zijn de bevindingen vooral van belang voor online shops. Met name consumenten die toch al van winkel naar winkel surfen hebben weinig geduld en het is dan ook cruciaal dat laadtijden van websites geen storende factor is. Na trage laadtijden zijn slechte service (70,8%) en het niet leveren van goederen (68,5%) de belangrijkste reden om voor een concurrent te kiezen.
Nog geen reacties op "90% surft bij te trage site direct naar concurrent"
Het zou wel interessant zijn om te zien hoe ze dit gemeten hebben. Ook in verband met onderzoeken die het omgekeerde laten zien.
Dat ben ik met je eens Katinka,
Immers volgens het [url=https://www.usabilityweb.nl/nieuwsbericht.php?id=900]supersite fenomeen[/url] bezoeken de meeste internetgebruikers slechts zes websites regelmatig. Mensen zijn dus wel loyaal.
Ik denk dan ook dat je een verschil kunt maken tussen bezoekers die voor de eerste keer komen of bezoekers die regelmatig terugkeren. Deze zullen het niet leuk vinden om lang te wachten, toch zijn ze eerder geneigd de rit uit te zitten is mijn schatting.
Wat denk jij?
Voor regelmatig terugkerende bezoekers is een snelle site essentieel. Ik kies er bij het ontwerpen daarom altijd voor om overbodige zaken als flash/Java weg te laten. Zorg dat je site goed laadbaar is op een 56K modem, dan zullen breedbant internetters zeker tevreden zijn over de snelheid.
Tussen die zes favoriete sites zullen er weinig zitten die structureel langzaam zijn. Een langzame site zal ik niet snel tussen mijn favorieten zetten (tenzij ik weet dat er echt wat valt te halen.)
Als een van jouw favoriete sites een keer langzaam is zul je het waarschijnlijk later nog eens proberen omdat je weet dat er wat te halen valt.
Ik denk dus dat het ene onderzoeksresultaat het andere niet uit hoeft te sluiten.
Als ik zelf naar specifieke informatie zoek dan heeft een bedrijf met een bruikbare website zeker de eerste winst te pakken. De langzame of anderszins onbruikbare site heeft het nakijken. Als meer mensen zijn als ik dan heeft het bedrijf zonder site überhaupt geen kans meer.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen