Wel eens geprobeerd iets te downloaden uit het downloadcentrum van Samsung… Hoe moeilijk kun je het je bezoekers maken?!?
Wanneer we in het eerste menu kiezen voor telefoons. Krijgen we bij producttype maar 1 optie. Wanneer wij bij producttype logischerwijs voor deze ene optie kiezen krijgen we bij subproducttype weer 1 optie. De anti snelheid waarmee de informatie wordt ingeladen maakt het geheel nog ergerlijker. Na vervolgens weer ‘gekozen’ te hebben voor de ene optie verschijnt een enorme lijst met types.
Hoeveel makkelijker zou het kunnen door of de tweede en derde optie eruit te laten of gewoon te kiezen voor een overzicht als Dmoz. Gelukkig kunnen we onderin de pagina onze stem uitbrengen!
Ervaar het zelf in het download center van Samsung.
1 reactie op "Even iets downloaden op de site van Samsung!"
Tsja vreselijk,
Een wizard zoals hier gebruikt is werkt erg goed voor mensen die niet precies weten wat ze zoeken. De wizard helpt ze als het ware een keuze te maken.
Maar dan moet de wizard je wel een keuze aanbieden. De enige keuze die je nu kunt maken is die voor mobiele telefoon. Als je vervolgens “geduldig” alle stappen bent doorlopen krijg je een lijst met typenummers zoals:
SCH-N17L
SGH-2100DB
SGH-2100DE
SGH-2100GB
SGH-2100GE
SGH-2100LB
Als ik toch weet voor welk typenummer ik informatie zoek dan type ik dat gelijk wel in. Als ik het niet weet heb ik niet zoveel aan deze resultaten. Ik heb geen idee welk type ik moet kiezen.
Mooi voorbeeld van een slechte informatie-architectuur
Consequent zijn ze, dat wel.
Al die leveranciers zijn helemaal ingeburgerd in hun eigen types. Leuk, maar de gemiddelde klant heeft hele andere criteria dan een paar letters en cijfers: productkenmerken.
Gisteren dacht ik bij Toshiba (je verwacht dat ze iets van gebruikersvriendelijkheid snappen.) een lichte, redelijk presterende laptop uit te zoeken voor maximaal € 1500,00.
Je zou hopen dat je kunt selecteren op een lichte, redelijk presterende laptop voor maximaal € 1500,00, maar nee. Je moet eerst door productlijnen, modelletters en rijen specificaties voordat je ziet wat zo’n ding weegt.
(Gelukkig is daar nog de PDF-prijslijst van 83 pagina’s)
Ha zoek voor de gein eens op een typenummer bv SCH-N17L. Ergens klein onderin het scherm zie ik de melding
[i]”Indien u de door u gewenste informatie niet kunt vinden, raden wij u aan gebruik te maken van de andere zoekfunctie op onze internetsite, of ons te benaderen via e-mail.”[/i]
ok dan maar de andere zoekfunctie proberen.
[i]”Geen resultaten gevonden voor uw zoekopdracht.
Probeer een paar van de woorden in uw query te veranderen.
Uw zoekopdracht is te beperkt.
Probeer het volgende: [url=http://www.samsung.com/nl/search/search.asp?col=wg&ht=0&qp=url%3Ahttp%3A//www.samsung.com/nl/&qs=&qc=&pw=755&la=nl&charset=utf-8&si=0&ws=1&qm=0&ql=&qt=sch-n17l]sch-n17l[/url]”[/i]
Ok dan maar op probeer het volgende klikken
[i]Geen resultaten gevonden voor uw zoekopdracht.
Probeer een paar van de woorden in uw query te veranderen.
Tips voor betere resultaten:
* Controleer uw syntaxis.
* Controleer of de spelling correct is.
* Gebruik de juiste kast (bovenkast voor namen met hoofdletters, onderkast voor gewone woorden en uitdrukkingen).
* Gebruik een komma om namen of uitdrukkingen met hoofdletters van elkaar te scheiden.
Bijvoorbeeld: Bill Clinton, Boris Jeltsin
* Probeer synoniemen en variaties op woorden.
Bijvoorbeeld: CDROM, CD-ROM [/i]
AAARRGGHHH
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen