In businessweek staat een interview met Jakob Nielsen. Nielsen wordt gevraagd naar de huidige stand van zaken op internet.
Zijn conclusie: (is het nog een verrassing?) de meeste websites zijn niet goed vormgegeven en de informatie is slecht geschreven.
Nielsen noemt drie grote problemen van internet:
- slechte content en gebrek aan relevante informatie;
- ontoereikende zoekfuncties;
- e-mail overload.
Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die gebruikersonderzoek doen. Langzaam maar zeker treden er dus verbeteringen op.
Verder heeft Nielsen het nog over weblogs en kun je lezen dat ook hij op de hoogte is van web 2.0
1 reactie op "Jakob Nielsen over Internet"
“People’s blogs are fun, but not of any particular value typically.”
Volgens mij hebben weblogs ‘de wereld’ best veranderd. Je ziet dat ze vaak voorop lopen met lokaal nieuws (bij Rampen) en dat ze een andere – vaak kritische – kijk hebben op het nieuws.
Zelfs een ‘zinloos’ log (de meeste?) kan waarde hebben voor een select publiek.
Last but not least: weblogs hebben de drempel om zelf content te publiceren drastisch verlaagd.
Last but not least: weblogs hebben de drempel om zelf content te publiceren drastisch verlaagd.
Op zich is dit wel interessant. Veel bedrijven lukt het maar niet op goede content op hun website te presenteren. Ze delegeren dit naar beneden zodat er meer interactie is tussen medewerkers en klanten. Een hele mooie gedachte. (zie ook: [url=http://www.adaptivepath.com/publications/essays/archives/000315.php]Why Content Management Fails[/url]) maar vaak lukt het niet.
Zo raar dat diezelfde medewerkers wel hun eigen weblog onderhouden.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen