Ik adviseer bedrijven vaak om niet te snel over te gaan tot een complete redesign van hun website. Ga eerst verbeteren met wat je nu hebt en als je alles uit je huidige website hebt gehaalt ga dan nadenken over een nieuwe website en profiteer van alle kennis die je in het verbeterproces van de oude website hebt opgedaan.

Onlangs hebben we met Concept7 wel een complete redesign gedaan. De oude website paste niet meer bij de nieuwe strategie, het oude concept was uitgemolken.

Het is nu een maand later en ik kan de resultaten vergelijken tussen de oude en nieuwe website. Spannend!

Als ik de periode 5 september tot en met 5 oktober 2008 vergelijk met diezelfde periode in 2007 kom ik tot de volgende conclusie:
Bezoeken: + 96,01%
Paginaweergaves: + 228,21%
Pagina’s/bezoek: + 67,45%
Weigeringspercentage: – 18,93%
Gem. tijd op site: + 59,50%
Nieuw bezoekpercentage: -7,71%

Behalve het ‘nieuw bezoekpercentage’ ben ik tevreden met het resultaat van de nieuwe website. Nu is tijd om te gaan verbeteren.

Be Sociable, Share!