Onlangs las ik een artikel waarin Jacob Nielsen wordt geciteerd. Onder het motto, je moet het niet moeilijker maken dat het is:
“On the Web, usability is a necessary condition for survival. If a website is difficult to use, people leave. That is easy enough to understand. Keep it simple and visitors will use it. Make it difficult and visitors will find something easier to use. The popularity of the ultra-simple Google interface and subsequent gains made by Google at the expense of its info-heavy rivals over the past four years is a prime example.”
Verder ook een erg interessant artikel over het feit dat usability leidt tot conversies.Lees het volledig artikel op THE SOE blog.
1 reactie op "Easy as it is!"
De website van Nielsen zelf vind ik nou wel weer erg simpel.
@Eric. Dat ben ik met je eens, maar duidelijk is het wel en volgens Nielsen is dat waar het om draait!
@Raymond. Ik kan het er maar niet mee eens worden. Het draait om de doelstelling van de site (of een stap verder: de organisatie.)
Duidelijkheid (usability) is een middel om die doelstelling te behalen.
Met een schaamteloze blik geef ik toe dat mijn post iets te voorbarig is geweest… Ik ben het helemaal met je eens Tobi, [b]duidelijkheid is een middel om een doelstelling te behalen![/b]
@Raymond (@@Tobi?). Je had er nog keurig ‘volgens Nielsen’ bijgezet. Die heeft natuurlijk ook een eigen doel, dus in die zin voldoet zijn simpele website.
Duidelijkheid is inderdaad een (belangrijk) middel om de bedrijfsdoelstelling te halen. Maar ook het design kan zorgen voor deze doelstelling. Het is maar welk uitgangspunt je neemt…
Nielsen heeft dus niet het design als uitgangspunt genomen om zijn boodschap over te brengen, dat lijkt me duidelijk!
Zie ook mijn artikel [url=https://www.usabilityweb.nl/artikel.php?id=24]Dubio: Bruikbaarheid of design[/url] waarin ik concludeer dat de gekozen strategie van een website is de sleutel tot een succesvolle oplossing…
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen