Al eerder schreef ik over de noodzaak tot het omzetten van de Experience Switch. Onderzoek van Research International lijkt deze stelling te bevestigingen.
In marketingonline lezen we: De consument prikt de ballon van de marketing van merken door, en richt zich op productervaring.
Het gevaar is nu dat produktmanagers zich volledig gaan richten op functionaliteit en het gebruikersvriendelijkheid. Het merk, de beleving blijft belangrijk voor het zingevingsaspect. De ware uitdaging zit in het wederzijds versterken van beide aspecten.
Nog geen reacties op "Produktervaring is King"
Zou een schroefdop op een fles wijn niet makkelijk zijn? Nu zijn de meeste flessen wijnen voorzien van kurk en vergt het een aantal handelingen en gereedschappen om het te kunnen openen. Vanuit de usability-gedachte niet effectief en efficient om het doel (het openen van de fles) te bereiken. Echter het hele ritueel is belangrijk voor het zingevingsaspect het is bepalend voor de hele produktervaring en dat weegt in dit geval zwaarder dan usabilityaspecten.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen