Begin augustus plaatste Russell Wilson een opmerkelijke post m.b.t. het (low-fidelity) schetsen van software ontwerpen. Hij zegt dat low-fidelity niet te verkopen is, niet alleen aan de klant maar ook niet aan het projectteam. Schetsen worden over het hoofd gezien, designs (high-fidelity) enthousiasmeren…
Ik kan hier niet zo goed in komen. Wanneer je daadwerkelijk een goede website wilt bouwen zul je eerst je concept moeten testen met gebruikers. Hoe wil je dit doen zonder schetsen? Ik denk dat je het niet kunt verkopen dat je na het testen van je volledig uitgewerkt high-fidelity prototype een ander concept moet verzinnen omdat de gebruikers het niet pikken.
Nog geen reacties op "Het low-fidelity probleem"
Deze quote van Nielsen sluit hier mooi op aan:
‘That the best approach is to throw something up as quickly as possible and see if it sticks. In fact, you can save large amounts of money by only launching things that have a better chance of succeeding because they have already been refined through several rounds of user testing, including paper prototyping which can be done in a day.’
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen