Nederlanders blijken liever te chatten, recepten te delen, Hyves te bezoeken of foto’s te delen dan blogs te lezen.
uit een onderzoek naar trends en ontwikkelingen op internet onder ruim 1000 respondenten, uitgevoerd door Ruigrok NetPanel blijkt dat men liever chat, recepten deelt, hyves bezoekt en foto’s te delen dan dat men blogs leest.
Marktplaats, Wikipedia, Youtube en Hyves zijn de meest populaire websites en vooral foto’s worden online met elkaar gedeeld. Met muziek gebeurt dat opvallend genoeg veel minder. Praten over hobby’s en vooral ook klagen over bedrijven is online populair.
Verschillen tussen vrouwen en mannen
Verder komen de verschillen tussen mannen en vrouwen duidelijk naar voren. De laatsten geven hun voorkeur aan zaken als vrienden maken op sociale netwerken, chatten, praten over medische onderwerpen en emotionele ervaringen. Mannen praten over producten, vakkennis en handige links.
Vier op de tien Nederlandse internetters zijn inmiddels actief op online netwerken als Hyves. Aan dit online netwerken wordt gemiddeld twee uur per week besteed.
Blogs lijken daarentegen nog steeds niet erg populair. De meerderheid van de ondervraagden zegt nooit blogs te lezen of niet te weten wat blogs zijn.
Nog geen reacties op "Nederlander weet niet wat blogs zijn"
Het resultaat van dit onderzoek is tijdelijk.
Wat over een jaar? Wat over twee jaar?
Alsnog is het waardevolle informatie voor dit moment. Tijd om te investeren in blogs nu het nog kan.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen