Mannen bezoeken vaker recht-toe-recht-aan informatiesites, vrouwen begeven zich meer op communities en spelletjessites. Dat concludeert Peter Wiegman, projectcoƶrdinator van de Stichting Internet Reclame (STIR) op basis van het STIR bereiksonderzoek.

Uit cijfers die de STIR bekendmaakte op het congres Vrouw en Internet, blijkt dat mannen en vrouwen elkaar qua bereik en opgevraagde paginas niet veel ontlopen. Wel groeit het internetgebruik harder onder vrouwen. De STIR verwacht dan ook dat vrouwen binnenkort meer online zullen zijn dan mannen.

Gekeken naar het soort sites dat mannen en vrouwen bezoeken, zijn verschillen in voorkeur merkbaar. Informatieve en to-the-point sites zoals Nu.nl, NOS Teletekst en De Telefoongids, genieten een grotere populariteit onder de mannelijke surfers. Vrouwen zijn daarentegen aanzienlijk vaker te vinden op spelletjessites en online communities zoals Zylom, KPN Clubs en Hyves.

Tevens blijkt uit de STIR-metingen dat er een positief verband bestaat tussen het TV-kijken en surfen bij vrouwen, terwijl dat bij mannen juist een negatief verband is.

Bron: Mannen willen informatie, vrouwen doen aan emo-surfen

Be Sociable, Share!