Postorderbedrijf Otto lijkt opnieuw problemen te hebben met de prijzen op de website. Dit keer biedt het bedrijf een hogedrukreiniger te ‘koop’ aan, voor niets. Het apparaat kost normaal rond de tweehonderd euro.
Vorige maand ontstond veel ophef toen het bedrijf per ongeluk een lcd-televisie te koop aanbood voor 99 euro. Het toestel kostte eigenlijk 1200 euro.
Otto weigert de bestellingen uit te voeren. Het beroept zich daarbij op de algemene voorwaarden, waarin “druk- zet- en programmeerfouten voorbehouden” worden.
Woordvoerster Nicole Severijns van Otto laat weten dat het bedrijf de nieuwe fout direct gaat onderzoeken.
Wat denken jullie menselijke of software fout? Vaak worden dit soort zaken afgedaan als menselijke fout. De feedback van het systeem bij het invoeren van de prijzen is echter klaarblijkelijk niet zo goed zodat deze fouten er insluipen.
Ook zijn er geen “regels” opgesteld. Het lijkt me niet zo moeilijk om een melding te generen “weet u zeker dat u dit produkt tegen 0 euro wilt aanbieden”
Nog geen reacties op "Otto blundert opnieuw met prijzen"
Toen de TV’s nog goedkoop waren las ik ergens dat de automatische koppeling tussen het Duitse moedebedrijf en de Otto hier de oorzaak was. Een computerfout zou je dus zeggen.
Als dat inderdaad het geval is, lijkt het probleem dat beide systemen verschillend zijn en dus niet goed kunnen samenwerken. Een aanpassing kan dan wel eens langdurig en kostbaar worden.
Het valt in elk geval niet onder de algemene voorwaarden die destijds op hun site stonden… 😀
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen