Emarketer onderzocht de top vijftien van irritaties op webshops, irritaties die bezoekers doen besluiten de webshop vroegtijdig te verlaten.

De top vijftien extreem irritante dingen tijdens heb bezoeken van een webshop:

  • Pop-up advertenties;
  • Installeren van exta software;
  • Dode hyperlinks;
  • Registreren of inloggen voordat produktoverzicht kan worden bekeken;
  • Lange downloadtijden;
  • Niet actuele informatie;
  • Onduidelijke menu-items (lastige navigatie);
  • Ineffectieve zoekfunctie;
  • Geen contactgegevens (of alleen een formulier);
  • Back button die niet werkt;
  • Overbodige pagina’s/functionalteiten zoals splash-screens en flash animaties;
  • Bewegende tekst;
  • Muziek of andere audio die automatisch afspeelt;
  • Slechte vormgeving van kleuren, lettertypes, layout);
  • Openen van hyperlinks in een nieuw venster.

Bron: Een, twee, drie en weg is de klant

Be Sociable, Share!