Nederlandse consumenten besteden minder online dan het Europees gemiddelde. De Europeaanse internetter spendeert zo’n duizend euro in een jaar. De Nederlandse webshopper zal dit jaar gemiddeld 688 euro besteden. Dat blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau Forrester.
Volgens Forrester vergelijkt de Nederlander graag producten op internet, maar doen ze hun aankopen vaker in een fysieke winkel.
Uit het onderzoek komt naar voren dat het aantal Europeanen dat internetaankopen doet, de laatste twee jaar met bijna 40 procent is toegenomen. In totaal zullen meer dan honderd miljoen Europeanen in 2006 online aankopen doen. De totale omzet op internet zal daarmee een mijlpaal bereiken, verwacht wordt namelijk dat de omzet dit jaar het recordbedrag van honderd miljard euro overschrijdt.
Het meeste geld wordt nog altijd uitgegeven aan vakanties. Ook aan computerhardware en consumentenelektronica wordt relatief veel uitgegeven.
Nog geen reacties op "Nederlandse webshopper is zuinig"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen