De omzet van de Nederlandse thuiswinkelmarkt is in 2005 met 14,6 procent gestegen. Dat kwam door de groei van verkoop via internet. Van de in totaal 3,26 miljard euro omzet werd 2,21 miljard euro via internet verkocht, een stijging van 32 procent ten opzichte van 2004.

In de overige kanalen catalogi, post, telefoon en dergelijke daalde de omzet naar 1,05 miljard euro, een neergang van 10,2 procent ten opzichte van 2004. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor van Blauw Research.

Er werd in 2005 voor 2,02 miljard euro door consumenten aan producten op afstand gekocht (waarvan bijna 1 miljard euro via internet) en voor 1,23 miljard euro aan diensten, zoals reizen, financiële diensten, en tickets. Het aandeel van thuiswinkelen in de totale omzet van de Nederlandse non-food detailhandel is 4,5 procent. Inmiddels wordt 2,2 procent van de non-foodomzet via internet gerealiseerd.

Bron: Nederlandse e-commerce 2,2 miljard euro in 2005

Be Sociable, Share!