De meest succesvolle websites zijn de sites die continue hun ontwerp aanpassen aan de wensen van hun bezoekers. Goede voorbeelden zijn MySpace, Amazon en CNN. De websites van vandaag zijn anders dan die van morgen.
Dit is natuurlijk anders geweest. In de tijd dat print designers het ontwerp nog voor hun rekening namen, werd een website na het publiceren vaak niet meer aangepast. De voornaamste reden hiervoor was dat de designers minimaal betrokken waren bij een project. Ze kregen een opdracht, voerden deze uit en werkten vervolgens weer voor een andere klant.
Sinds het internet een belangrijk medium voor bedrijven is geworden werd duidelijk dat dit moest veranderen. Websites moeten continue aangepast worden wil deze tegemoet komen aan de bezoeker; stilstaan is achteruitgang. Vanwege deze verandering zullen designers een steeds belangrijke rol gaan spelen. Ze zullen meer betrokken raken bij een project en zowel een uitvoerende als adviserende rol (moeten) gaan spelen.
Bron: Designing for Change
Nog geen reacties op "Continue verandering design"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen