Binnen een jaar brengen Europese vrouwen meer tijd online door dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek van de European Interactive Advertising Association (EIAA).
In 2005 brachten mannen gemiddeld elf uur per week online door en vrouwen negen uur. De afgelopen drie jaar is het aandeel van vrouwelijke internetgebruikers echter met 63 procent gestegen, vergeleken met een stijging van 54 procent bij de mannen.
Internet is het snelst groeiende medium onder Europese vrouwen, het wordt steeds meer een vast onderdeel van de lifestyle van Europese vrouwen. Ze bloggen, besparen tijd door online te winkelen en communiceren via instant messaging.
Vooral 16- tot 24-jarige vrouwen, jonge carrieremakers en vrouwen met kinderen dragen bij aan de groei. Het aantal online vrouwen die een loopbaan nastreven is sinds 2003 met 116 procent toegenomen. Vrouwen met kinderen gebruiken internet 14 procent meer dan gemiddeld.
Nog geen reacties op "Vrouwen binnenkort vaker online dan mannen"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen