Het internationale Interactive Advertising Bureau (IAB) komt met nieuwe richtlijnen voor commerciƫle uitingen in streaming videos. Het bureau is een standaard aan het maken die bepaalt wanneer daadwerkelijk sprake is van een vertoning van een streaming commercial, aldus Igor Beuker, voorzitter van IAB Nederland.
Commercials in streaming videos worden meestal voorafgaand of na afloop van een nieuws-, entertainment-, of andersoortige video getoond. Wanneer mag je zeggen dat zo een commercial daadwerkelijk bekeken is? Beuker: Stel voor: ik klik op een nieuwsitem, zie dat er een reclamevideo verschijnt, en ik klik meteen weer weg. Kun je dan zeggen dat hier sprake was van een vertoning van een streaming commercial?
De gemiddelde tijd van zo een streaming commercial is volgens Beuker tussen de zeven en 15 seconden. Langere commercials bevinden zich vaker aan het einde van een video. Als je een lange video aan het begin plaatst, klikken mensen meteen weg.
Nog geen reacties op "Nieuwe richtlijn streaming commercials"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen