Uit een studie van Allurent blijkt dat 82% van de respondenten niet snel zou terugkeren naar een website als ze daar de vorige keer een negatieve gebruikservaring hadden. Ongeveer 33% zegt zelfs dat ze ook minder geneigd zijn om vervolgens iets bij de winkeliers fysieke locatie te kopen.

Een slechte navigatie, problemen met het winkelwagentje, niet voldoende produktinformatie, hoge verzendkosten zijn een aantal oorzaken die zorgen voor een negatieve gebruikservaring

Uit de studie blijkt ook dat:

  • 51% het winkelwagentje verlaat, zelfs als ze een produkt willen kopen. Een uit uitgebreid bestelproces (teveel stappen) wordt als hoofdreden genoemd.
  • 76% koopt eerder een produkt als de website interactieve functionaliteiten bevat, zoals inzoomen, 360 graden fotos en online videos
  • 54% geeft de voorkeur om iets offline te kopen omdat ze in een fysieke winkel een betere beeld van het produkt krijgen.
  • 81% vindt online winkelen gemakkelijk, 57% echter zegt dat het zonder problemen gaat, 29% bestempelt online winkelen als leuk
  • 66% zal eerder een produkt online kopen als het net zo een plezierige ervaring als in een fysieke winkel.

Bron: Bad Online Experience Threatens Brick and Mortar Store

Be Sociable, Share!