Op Netlash verteld Bart over zijn fascinatie voor eenvoud.

Eenvoud, niet door alles weg te halen, maar door enkel de juiste dingen over te houden – en de juiste details toe te voegen die de bruikbaarheid verhogen.

Ik ben er van overtuigd dat design en bruikbaarheid dé verkoopsargumenten van de toekomst zijn. In een markt van mature consumenten (hebben minstens twee van alles) wordt gebruiksgemak de doorslaggevende factor.

Dit weekend staat er een interview met Dieter Brandes in De Standaard. Brandes is de bezieler van discounter Aldi – en zijn visie op het succes van Aldi is: afkeer van complexiteit en het streven naar eenvoud. Een quote:

Ik wil managers en bedrijfsleiders duidelijk maken dat ze veel kunnen leren van de bedrijfsprincipes van Aldi. De trend tegenwoordig is altijd gericht op meer complexiteit. Aldi stelt daar meer eenvoud tegenover. Ik verzorg veel lezingen daarover, en ik merk altijd dat veel mensen zich door die boodschap aangesproken voelen. De meesten denken dat de principes van eenvoud in hun bedrijf niet toepasbaar zijn. En het is paradoxaal genoeg vaak ook moeilijk om dingen eenvoudig te doen.

Bron: Moeilijk om dingen eenvoudig te doen

Be Sociable, Share!