Door aandacht te besteden aan het creëren van een optimale gebruikerservaring kan een hoge klanttevredenheid worden bereikt.
Het kan zelfs zo ver gaan dat mensen écht van je product gaan houden. Dat ze bereid zijn om je logo op hun lichaam te laten tatoeëren
Hoe scoort jouw bedrijf op de Tattoo test?
De top 4 meest getatoeërde logos
- Harley-Davidson;
- Disney figuur;
- Coca-Cola;
- Google.
Er is nu zelfs een sofware ontwerper die zijn baby Google heeft genoemd om zijn liefde voor dit concern uit te drukken.
Hoe flikken die concerns dat toch, iemand een idee? Dit moet verder gaan dan het leveren van een superieure product.
Nog geen reacties op "Houden je klanten van je?"
Een Harley maakt herrie en gebruikt techniek van decennia terug. Coca-Cola is slecht voor je tanden en maakt je dik. Google is bijna slecht voor je privacy. En Disney vooral commercieel en duur. Kortom, allemaal inferieure producten.
Maar met je Harley door het Amerikaanse land toeren is ultieme vrijheid. Coca-Cola heeft de Amerikanen de hele wereld over gevolgd zodat iedere Amerikaanse militair overal z’n flesje kon kopen. Google is symbool voor een vernieuwend bedrijfsmodel, heeft de wereld veroverd en schopt tegen de macht van Microsoft. En bij Disney is vast ook iets te verzinnen.
Het heeft waarschijnlijk weinig met de kwaliteit van het product te maken en des te meer met het gevoel wat bij het product hoort: vrijheid, ondernemerszin etc.
@Tobi, klopt deze bedrijven verkopen een filosofie. Een stroming waar je graag bij wilt horen, waar je trots op bent. Toch komen deze klanten voor het eerst vaak in aanraking via de produkten en diensten. Misschien zijn die producten dus niet kwalitatief even goed waar ze wel in slagen is een stuk beleving overbrengen. Usability wordt nogal eens vanuit een technische invalshoek bekeken het is misschien goed om de aspecten als beleving ook mee te nemen.
@ Tobi en Stefan: Misschien is het meer dat de producten aanslaan bij een bepaalde doelgroep. Harley (motorliefhebbers), Disney (kinderen, jeugd) en Coca Cola (Amerikanen) slaan aan bij een bepaalde doelgroep wat uiteindelijk de basis is voor de uitbreiding.
Ik denk dat bijvoorbeeld een Tattoo van Lonsdale ook populair kan zijn binnen bepaalde doelgroepen, ondanks dat het bedrijf wellicht een andere visie en andere doelgroep voor ogen heeft/had.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen