In 1999 werd online supermarkt Freshdirect.com (login met zipcode: 14203) gelanceerd. Vijf jaar later had ze 100.000 duizend vaste klanten en een omzet van meer dan 100 miljoen dollar.
De belangrijkte lessen van Freshdirect:
- Ken je produkt;
- Huur fotografen en tekstschrijvers in;
- Doorbreek conventies, als dat beter is;
- Experimenteer met speciale produkten;
- Help de gebruiker keuzes te maken;
- Verduidelijk het bestelproces.
Met name het inhuren van fotografen en tekstschrijvers is erg sterk aan de site. Content wordt vaak ondergewaardeerd. Freshdirect is een mooi voorbeeld van een bedrijf dat dat niet doet. Ze hebben uitermate professionele fotos en teksten en ze hebben er succes mee.
1 reactie op "De succesfactoren van Freshdirect.com"
Content is zeker belangrijk in webshops.
Bekijk voor wetenschappelijke info hierover ook eens de publicaties van [url=http://www.synq.info/synq/content/wetenschap.html]Tibert Verhagen[/url], met name over [url=http://www.synq.info/synq/articles/CDSScontent2003.pdf]Customer Decision Support Systems[/url]. Heel toegankelijke materie!
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen