Apple biedt haar klanten de mogelijkheid om in de apple stores haar vragen te stellen. Hiervoor wordt een apart hoekje in de winkel ingericht.
De behoeften van klanten hiervoor is groot in plaats van de onpersoonlijke (online) helpdesks. De vragen worden beantwoord door professionals die het enthousiasme van Apple overbrengen.
Naar mijn mening een hele goed zet. Apple speelt hiermee, weliswaar offline, perfect in op de website van haar klanten. Sterker nog, met deze wetenschap zou de online verkoop nog wel eens toe kunnen nemen! Mensen kunnen met vragen immers in de store terecht!
Bron: Molblog.
Nog geen reacties op "Apple en gebruikersvriendelijkheid!"
Ja, misschien een goed idee, mensen hebben daar schijnbaar toch behoefte aan.
Wat ik me wel afvraag is of ik downtown San Fransisco in zou rijden om iemand even wat hulp te vragen wanneer je dat ook telefonisch of online kunt doen.
Als er dan problemen zijn met die online helpdesk, zou ikdaar ten eerste iets aan doen. HP doet dat bijvoorbeed erg goed met hun online chatbox waarbij medewerkers je op weg helpen.
Je merkt dat mensen soms de wanhoop nabij zijn om een klein probleem op te lossen. Naast buurjongetjes en neefjes is een goed toegankelijke en betaalbare oplossing voor veel mensen wel een oplossing denk ik.
MyCom heeft ook zoiets in (al?) haar zaken voor 15 euro per kwartier.
Het nadeel van helpdesks van fabrikanten is dat ze vaak niet verder kijken dan hun product lang is en dat de verleiding groot is het probleem bij een ander merk te zoeken. Bij Apple zul je daar misschien niet zo snel last van hebben maar bij een willekeurig printermerk wel.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen