De grote makelaarssites in Amerika zetten momenteel de toon op het gebied van web usability, dat zegt het Amerikaanse onderzoeksbureau Keynote Systems.
“Leading brokerage companies are pushing the bar much higher not only for competitors, but across the Web as well,” zegt Chris Loosley, general manager, service level business bij Keynote. “Driven by the brokerage industry, the eight second rule, which had become the four second rule, is quickly becoming the one and a half second rule.”
1 reactie op "Amerikaanse beursmakelaars zetten de toon in web usability."
[i]”Keynote found the speed and reliability of trade execution on a company’s Web site is almost as important to prospects as the commissions and fees charged for trades. In the study, 83% of prospective online investors reported commissions and fees as an important consideration and 82% reported speed and reliability of trade execution as a key consideration. In comparison, the selection of available products and services was a consideration for 60% and investment advice and planning tools were considered by 56%.”[/i]
Interessante informatie! Ik ben best benieuwd hoe dat in verhouding staat met bijvoorbeeld Europa en vooral Nederland . Veel Nederlandse makelaarssites maken mij niet warm.. dit heeft vooral ook te maken met het onderstaande stuk tekst uit het artikel denk ik..
[i]
“The top frustration for prospective investors evaluating brokerage sites was when poor online demos were presented, or no demo was available at all. Almost a third (29%) of all prospective investors in the study complained about this issue.”[/i]
Heeft iemand wat goede voorbeelden van Amerikaanse makelaarssites?
Ik neem aan dat je beursmakelaar sites bedoeld en geen gewone makelaarssites? Dat is waar volgens mij het bericht over gaat. Voorbeeldje:
[url=http://www.saxobank.com]Saxo bank[/url]
[url=https://www.firstrade.com]Firstrade[/url]
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen