Drie jaar geleden bereikte de verkoop online een omzet van 100 miljard dollar. Nu, volgens het negende State of retailing online, een onderzoek van Shop.org, is dit 211,4 miljard. In 2006 verwachten de onderzoekers een stijging van 20 procent. De grootste categorie voor online verkoop is reizen. Zonder deze categorie is de omzet 138 miljard dollar.

Volgens het onderzoek steeg de online verkoop in 2005 met 25 procent naar 176,4 miljard. Online retailverkoop -reizen niet meegerekend- steeg met 28 procent naar 113,6 miljard, 4,7 procent van de totale retailverkoop in 2005. Na reizen zijn computer hardware en software, auto’s, auto onderdelen, kleding, accessoires en schoenen online het meest populair.

Retailers hebben zich geconcentreerd op het integreren van de website en winkels, om zo de klant beter van dienst te kunnen zijn. Dit betaalt zich nu terug in de vorm van hogere verkoopaantallen, zegt Scott Silverman van Shop.org. Volgens retailers is 22 procent van de off line verkopen beïnvloed door internetbezoek. Het onderzoek toonde ook aan dat websites het mogelijk maken om totaal nieuwe klanten aan te trekken. Meer dan één derde (38 procent) van de online klanten was nieuw.

Bron: Amerikaanse e-commerce groeit 20 procent in 2006

Be Sociable, Share!