Op internetretailer.com staat een casebeschrijving van VistaPrint’s Human Centered Design’s benadering op website ontwikkeling.

Iedere drie weken is er een release waarin knelpunten zijn opgelost of een nieuwe functionaliteit live gaat. De release is het resultaat van een designproject dat bestaat uit de volgende vijf fasen:

Vistaprints HCD aanpak
Fase 1: Analyse van de klantwens;
Fase 2: Pagina ontwerp;
Fase 3: Usability testing;
Fase 4: Pagina ontwikkeling;
Fase 5: Follow-up met gebruikers.

Vistaprint stelt de eindgebruiker centraal en laat niets aan het toeval over.

We don’t guess at what our customers want out of a new design. We study their behavior and then design and test a new treatment that’s going to meet their expectations and ours.

Door haar ontwerp filosofie is Vistaprint zelfs een voorbeeld geworden voor andere Amerikaanse e-tailers zoals ActionEnvelope.com, QVC Inc., en Fat Brain Toys die nu een zelfde benadering hanteren.

Bron: Reshaping Web Site Design

Be Sociable, Share!