De meeste gebruiken zoekmachines met name om informatie, navigatie of transacatie diensten te vinden. Dit is de conclusie van onderzoekers van Penn State University.
- zoeken van informatie diensten – gaat om het vinden van een specifieke feiten of onderwerpen;
- zoeken van navigatie diensten – gaat om het vinden van een specifieke website;
- zoeken van transactie diensten – gaat om het vinden van informatie gerelateerd aan het kopen van een bepaalde product of dienst;
De onderzoekers analyseerden meer dan 1,5 miljoen zoekopdrachten van duizenden zoekmachines. Ongeveer 80% van alle zoekopdrachten zijn informatie gerelateerd. 10% is navigatie gerelateerd en nog eens 10% is transactie gerelateerd.
De onderzoekers ontwierpen een algoritme dat In 74% van de gevallen kan voorspellen in welke categorie de zoekopdracht valt. Met name voor e-commerce toepassingen biedt het interessante mogelijkheden want als e-tailer kan je steeds beter voorspellen met welke doel mensen naar je website komen. Door hier goed bij aan te sluiten vergroot je je kans op succes aanzienlijk.
Nog geen reacties op "Drie type zoekopdrachten"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen