Een onderzoek uitgevoerd door PowerReviews heeft het belang van product-reviews voor en door klanten verder aangetoond.

Uit onderzoek is gebleken dat bijna 70% van de klanten meer dan 4 reviews leest alvorens tot de aankoop over te gaan. Het blijkt dus dat online kopers willen horen wat anderen te zeggen hebben over het desbetreffende product. Ook zegt 63% van de klanten eerder een product te kopen van een site welke product ratings en reviews gebruikt.

Zo’n 50% van de bezoekers besteed meer dan 10 minuten aan het lezen van reviews. Wel worden reviews pas gelezen wanneer de klant zijn keuze heeft teruggebracht tot 2 of 3 producten.

Het feit dat meer dan 50% van de bezoekers langer dan 10 minuten spendeert aan het lezen van reviews, geeft aan dat bezoekers meer willen dan alleen een rating van het product. Houd bij reviews onder andere rekening met:

  • De plaatsing: boven de vouw en dicht bij een punt van aandacht of actie.
  • Het aantal reviews
  • Positieve en negatieve reviews
  • Kwaliteit versus kwantiteit

Bronnen:70% of online shoppers read multiple productreviews, Optimize productreviews

Be Sociable, Share!