Stel, je wilt een nieuwe tv of videocamera. Voordat je zo’n product koopt ga je vaak even in de winkel kijken. Indien mogelijk wil je ook nog even met het product spelen. Dit ervaren van het product zorgt er voor dat je sneller een product koopt.
Hetzelfde geldt voor online producten. Geef je je klanten de mogelijkheid het product te ervaren, dan gaat de conversie van het product met zo’n 35% omhoog. Dit is gebleken uit een onderzoek van Coremetrics.
Dit ervaren van een product gebeurt door middel van een zogenaamde ‘active product tour’. Indien de klant dit wenst, kan hij gebruik maken van een online beleving van het product, in beeld en geluid.
Het aanbieden van deze mogelijkheid aan je klanten zodat ze het product kunnen ‘ervaren’ verhoogt dus de kans dat je product gekocht wordt. Klanten nemen zo’n 2,5 minuut de tijd om een dergelijke video te bekijken alvorens een beslissing te nemen.
Nog geen reacties op "Beleven van een product verkoopt"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen