Online kan steeds meer aangevraagd worden. Ook in de financiële sector stijgen de mogelijkheden tot online aanvragen/afsluiten. Denk maar aan het aanvragen van een lening, een creditcard, een hypotheek of een autoverzekering. Echter 54% van de online aanvragers verzend de aanvraag nooit. comScore en Forrester Research hebben hiervan de redenen achterhaald.
Van de mensen die een aanvraag gestart waren maar niet afmaakten, zei 49% dat ze nooit de intentie hadden om de aanvraag ook daadwerkelijk te verzenden. Dit werd om drie redenen gedaan:
- meer informatie over het produkt
- nog niet aan toe om zich aan te melden
- zien of ze in aanmerking kwamen voor het produkt.
Voor de mensen die de aanvraag wel wilden verzenden, waren de redenen om toch af te haken de volgende:
- veranderen van gedachte over het online aanvragen
- bedenkingen over de privacy en veiligheid
- liever praten met een verkoper over het produkt
Nog geen reacties op "Waarom gebruikers afhaken bij het online aanvragen van financiële diensten en produkten"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen