Hoe lang doe je over het ontwikkelen van een product? En wanneer start je met testen van je product?

Een vijftal usability tips en trucs die aan de grondslag van het succes van je developmentteam liggen.

  • Maak gebruik van paper prototyping; hiermee kan eenvoudig in een vroeg stadium feedback verkregen worden. Aangeraden wordt om in de eerste weken van het proces gebruik te maken van deze techniek. Een duidelijk beeld van de interactie tussen de gebruiker en het design wordt verkregen.
  • Zie het development team als één geheel; elk persoon heeft specifieke kennis en moet dit delen met de rest. Het geheel is groter dan de som van de delen.
  • De gebruikers zijn onderdeel van het team; zie je gebruikers als onmisbare partners in je team.
  • Breng usability problemen vroeg aan het licht; het is belangrijk om problemen in een vroeg stadium te ontdekken, wanneer ze nog makkelijk aan te passen zijn. Begin met testen al in de eerste weken van het project. Vooral het observeren van de interactie tussen gebruiker en design is belangrijk.
  • Breng de implementatie-tijd terug; een prototype gaat door 4 fases, namelijk Plan, Implementatie, Testen en Leren. De meeste tijd gaat vaak in de implementatie-fase zitten. Beter is om meer tijd te besteden aan de Test en Leer fase.

Bron: Five survival techniques for creating usable products

Be Sociable, Share!