Tweederde consumenten wil autoverzekering online kopen

Twee op de drie consumenten verwacht dat het zijn nieuwe autoverzekering zal aanschaffen via internet.

Ook voor andere soorten verzekeringen kijkt de consument steeds vaker naar internet. 49 procent verwacht een eventuele nieuwe inboedelverzekering af te sluiten via internet, tegen 28 procent nu.

Voor mensen die zich oriënteren op een nieuwe verzekering, is internet de belangrijkste bron. 82 procent van de ondervraagden zegt gebruik te maken van het medium. Daarmee ligt internet mijlenver voor op advies van familie en vrienden (31%), advertenties (31%) of het bezoeken van een verzekeringskantoor (20%).

Van de mensen die internet gebruiken om zich te informeren, zegt 86 procent dat via zoekmachines te doen. 74 procent zegt de websites van verzekeraars zelf te bezoeken, 69 procent bezoekt vergelijkingssites en 39 procent bezoekt sites met bevindingen van andere consumenten. Intermediairs komen er opvallend bekaaid vanaf: slechts 1 op de 5 mensen beweert sites van bemiddelaars te bezoeken.

Consumenten blijken gemiddeld een half uur bezig te zijn om zich op internet te oriënteren. De helft van deze tijd besteden zij op vergelijkingssites.

Bron: Tweederde consumenten wil autoverzekering online kopen

Be Sociable, Share!