Het Nederlandse bedrijfsleven geeft steeds meer uit aan advertenties op het internet. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen Media Research.
In de eerste zes maanden van dit jaar werd bijna 97 miljoen euro besteed aan internetadverteren. Dat was 35 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De cijfers zijn gebaseerd op inkomstengegevens van de grootste Nederlandse exploitanten van internetsites.
Reclamevormen zoals de banner, button en skyscraper (advertenties over de hele hoogte van de pagina) zijn het populairst. Deze soort trekt 54 procent van alle bestedingen.
Internet als podium voor advertenties is al enige tijd in opkomst, zo contateerde Berry Punt, marketingmedewerker van Nielsen. Deze reclame is minder statisch dan bijvoorbeeld die op televisie of in een dagblad. Doordat klanten er snel op kunnen reageren, denken bedrijven beter op behoeften in te spelen.
Ik denk dat dit soort ontwikkelingen het fenomeen banner blindess nog meer zullen versterken. Volgens mij kunnen ze beter het geld besteden aan pull-marketing strategieën.
Nog geen reacties op "Internetadverteren wint aan populariteit"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen