Volgens Rob Timmer (Product strategy & planning manager van Philips) is de gebruiksinterface cruciaal in het leveren van “sense and simplicity” aan haar klanten. Het krijgt daarom dan ook aandacht van de top van de organisatie.
Enkele jaren geleden was de prioriteit voor de gebruiksinterface minder. Mensen kregen hier toch pas mee te maken als het produkt al gekocht was en het was daarom een minder belangrijk verkoopargument. Tegenwoordig nu er steeds meer TV kanalen komen en digitale audiovisuele content via het internet wordt ontsloten gaan we steeds maar naar scherm-gebaseerde interfaces toe en kan het een onderscheidend kenmerk zijn.
Met haar nieuwe serie produkten richt philips zich op de kracht van eenvoud. Ze gelooft heilig in het adagium minder is meer. Geen onnodige functionaliteiten en fratsen maar duidelijkheid. Het doel is om complexe taken zo makkelijk mogelijk te maken voor eindgebruikers
Gebruiksvriendelijkheid staat bij Philips dan ook centraal, het is de drijvende kracht achter haar visie “sense and simplicity”
Bron: Philips leaders share their insights on design Rob Timmer
Nog geen reacties op "Gebruiksvriendelijkheid bij Philips: Rob Timmer verteld"
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen