De resultaten van e-mailmarketing hebben te maken met een terugval in effectiviteit. Uit een rapport van onderzoeksbureau eROI over het laatste kwartaal van 2005, blijkt dat de “open rates” en doorkliks met respectievelijk 29% en 21% zijn gedaald.
De onderzoekers schrijven de daling toe aan het blokkeren van afbeeldingen in e-mailclients als Gmail en Outlook, alsmede aan het grote aantal e-mails dat in de feestmaand december is verstuurd. Vrijdag is volgens het onderzoek de beste dag om mailings te versturen. Zowel het aantal geopende e-mails als het percentage kliks blijken op die dag het hoogst te liggen: respectievelijk 21% en 4%.
eROI adviseert e-mail marketeers om hun bestanden verder te segmenteren. Hoe beter de mailings aansluiten bij de interesse van individuele klanten, hoe effectiever ze zullen zijn.
Nog geen reacties op "Effectiviteit e-mailmarketing daalt"
Ik zie hierin het oude thema Push vs Pull in terugkomen.
RSS, Alerts allemaal nieuwe technieken die pull ondersteunen en push ondermijnen. Geen wonder dus dat de effectiviteit terugloopt.
“De onderzoekers schrijven de daling toe aan het blokkeren van afbeeldingen in e-mailclients als Gmail en Outlook”
Waarom gaan we niet gewoon plain txt nieuwsbrieven gebruiken. Persoonlijk ontvang ik ze zo het liefst.
Plaats je reactie
Velden met een * zijn verplicht in te vullen